Πονεμένη ιστορία. Τι πλαστικοποιήσεις που πήγαν στραβά, τι ξύδια, τι ηλεκτρόληση, τι άμμος... άπειρες τεχνικές. Οι περισσότερες απ' αυτές είναι δυστυχώς μισές δουλειές. Ναι μπορείς να βάλεις μισή άμμο και μισό απιονισμένο στο ντεπόζιτο σε αναλογία 1:1 και να χτυπάς φραπέ για κανένα 20λεπτο με τρεις επαναλήψεις αλλά δεν θα τα βγάλεις όλα εκτός κι αν είναι λίγη η σκουριά.
Παρόμοιο αποτέλεσμα έχεις και με χαλίκια και απιονισμένο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και ξύδι, αλλά το ξύδι σαν οξύ θα φάει το μέταλλο και θα το αφήσει εκτεθειμένο στο να ξαναπιάσει σκουριά. Βέβαια για να γλυτώσεις το καταχτύπημα του φραπέ μπορείς και να το δέσεις πλεκτά σε μια σούβλα (tip Κωστάκης) και να το αφήσεις να γυρνάει όσο γουστάρεις μέχρι να πάρει όλη τη σκουριά από μέσα.
Επίσης μπορείς να κάνεις και ηλεκτρόλυση, και χίλια δυο, αλλά αν θες μια καλή και μόνιμη λύση ένα είναι το εργαλείο. Η λύση αυτή είναι φτηνή, δεν θέλει καμιά ιδιαίτερη τεχνική, θέλει όμως χρόνο αρκετό, περίπου μια μέρα. Την άκουσα απ' το Χρήστο, την έψαξα αρκετά τι και πως, και φαίνεται να είναι η καλύτερη μακράν. Απομακρύνει 100% τη σκουριά και κάνει πλαστικοποίηση. Φαινόταν να υπάρχει ένα πρόβλημα με την αποστολή σε χημικά αλλά για το συγκεκριμένο προιόν δεν έχω δει κάτι. Θα το παραγγείλω σύντομα κι ελπίζω να μην έχει προβλήματα.
Εννοείται ότι όλα αυτά τα κάνεις έχοντας βγάλει το ντεπόζιτο απ' τη μοτοσυκλέτα και απομακρύνοντας τα πάντα εκτός ίσως απ' το ρακόρ το οποίο καλύπτεις με κολλητική.
Αυτό που θα χρειαστείτε το βρίσκετε εδώ:
http://www.amazon.com/POR-15-Cycle-Tank-Repair-Kit/dp/B000H9K4JQ
που περιέχει αυτά εδώ τα κόλπα:
Θέλει πολύ προσοχή πριν αρχίσετε να ασχολείστε με το ακριβό σας ντεπόζιτο γιατί πρέπει να έχετε υπόψιν πως ότι αφαιρεί σκουριά είναι χημικό και μάλιστα βαρβάτο οπότε όπου πέσει πάνω σε χρώμα ή στο εξωτερικό του ντεπόζιτου το χει πετάξει. Γι αυτό πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε μασκάρουμε πολύ προσεκτικά όλο το ντεπόζιτο κάπως έτσι:
Λίγη ζελατίνα και χαρτί κάνουν μια χαρά. Το πρώτο βήμα είναι να ανακατέψουμε το Marine Clean σε αναλογία 1 προς 1 με χλιαρό νερό, να το ρίξουμε στο ντεπόζιτο και να το κουνήσουμε κανένα 20λεπτο (παίζει πάντα και η σούβλα αν και θέλει χτύπο).
Προσοχή θέλει στο νερό να μην είναι ζεστό γιατί και δεν ενεργοποιείται καλά το υλικό και πετάει πολλές φορές την κολλητική που έχουμε βάλει στο ρακόρ με αποτέλεσμα μπάχαλο. Απ΄όσο έψαξα την έχουν πατήσει αρκετοί έτσι οπότε προσέχουμε.
Επόμενο βήμα αυτό εδώ:
Είναι καλό να αφήσετε να στεγνώσει το ντεπόζιτο ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο στάδιο αν και δεν είναι απαραίτητο. Το Prep & Ready πρέπει να μείνει μέσα όχι πάνω από 2 ώρες. Οπότε μπορούμε να αφήσουμε το ντεπόζιτο στο κάθε πλάι για περίπου 30 λεπτά και να ρίξουμε και μερικά 10λεπτα χτυπήματα φραπέ ενδιάμεσα.
Αφου τελειώσει κι αυτό το στάδιο η σκουριά έχει φύγει όλη και είναι ώρα για πλαστικοποίηση. Εδώ το ντεπόζιτο πρέπει να στεγνώσει ΤΕΛΕΙΩΣ. Είναι καλύτερα να το αφήσετε ολόκληρη μέρα, μη σου πω να του κανεις και πιστολάκι. Πρέπει να μην έχει υγρασία καθόλου μέσα, όσο λιγότερη τόσο καλύτερα. Το τελευταίο στάδιο είναι αυτό εδώ:
Ρίχνουμε το τελευταίο υλικό και ο σκοπός μας είναι να καλύψει παντού το ντεπόζιτο. Το γυρνάμε αργά γύρω γύρω, προσπαθώντας το υλικό να καλύψει παντού μέσα. Το κάνουμε τουλάχιστον κανένα 40λεπτο και προσποιούμαστε ότι βλέπουμε που πάει το υλικό και ότι ξέρουμε τι κάνουμε. :p
Στραγγίζουμε ότι υλικό περισσέψει πίσω στο κουτί. Και... τέλος. Το αποτέλεσμα είναι περίπου αυτό εδώ:
Νot too bad eh?
Θα το δοκιμάσω σύντομα στο μπόμπο και θα σας πω εντυπώσεις... Αν στο μεταξύ κάποιος ξέρει κάποιον καλύτερο, εξίσου αποτελεσματικό τρόπο, δώστε τα φώτα σας. ;)
6 σχόλια:
auto to link to swzw!!
tha mou xreiastei gia to tepozito tou xjr, otan apofasisw na to bgalw apo tin apothiki!!
:))
(ksexasa to tik)
Θα ήταν καλό ,σε καινουριο ντεποζιτο να κανουμε
πλαστικοποιηση, (κατευθειαν στο τελευταιο σταδιο δηλαδη),
ώστε να ξεχασουμε μια και καλη την σκουριά? τι λες?
Γιάννης
Η συνεισφορά μου, http://www.rusteco.com/auto.htm. Το έχω δοκιμάσει σε ένα ducati 350 που ανακατασκεύασα παλιά (σαν αυτό στο οποίο βασίστηκαν οι Solitario, αλλά ιταλικό).
Αρχικά έκανα σέικερ το ρεζερβουάρ και χτύπησα φραπέ με μισό κουτάκι λαμαρινόβιδες, αρκετά κουραστική διαδικασία.
Μετά ακολούθησα τις οδηγίες του rusteco και εξακολουθώ να έχω ένα καθαρό ρεζερβουάρ μετά από 5 χρόνια, χωρίς βαφή και πλαστικοποίηση και αμελώντας συχνότατα να το γεμίζω μέχρι πάνω!
Είναι όμως λίγο τσιμπημένο από τιμή...
Θάνος
Θανο ωραιος, ευχαριστω!
Ανωνυμε δε νομιζω να πειραζα καινουριο ντεποζιτο...
Καλησπέρα μια ερώτηση έχω κάνει πέρυσι την πλαστικοποιηση και θέλω να βάψω το ντεπόζιτο αλλά θα μπει στο φούρνο .με 400 βαθμούς,θα υπάρχει πρόβλημα ανάφλεξης? Η να σκάσει το ντεπόζιτο?
Δημοσίευση σχολίου