Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

FACTORY CB 750 RACING TYPE

by Antonis Reinmeister Vlahos


Η χοντα το 1966 απεσυρθει από τους αγωνες και αφιερωθηκε στην κατασκευη μοτοσυκλεττων παραγωγης χρησιμοποιωντας την τεχνολογια που ειχε αποκομισει από τα grand prix…
Ηταν ηδη ο μεγαλυτερος κατασκευαστης μοτοσυκλεττων παγκοσμιως χαρη, κυριως, στο c90 και γενικοτερα σε μικρου κυβισμου μοτοσυκλεττες…

το cb 450 που ηταν τεχνολογικο διαμαντι της εποχης με διπλους επικεφαλης εκκεντροφορους και αποδοση που κοιταζε στα ματια τα ευρωπαικα των 650 κυβικων πουλησε μεν πολύ καλα αλλα δεν ετυχε της αποδοχης που περιμενε η χοντα,κυριως στην αμερικανικη αγορα…

Αγορα η οποια περισσοτερο ηθελε ροπη παρα απολυτες επιδοσεις,μια και το πλειστον των αγοραστων ηθελε ευκολια μετακινησης με ανεση και λιγες αλλαγες ταχυτητων…
To 1966 υπηρξε πτωση πωλησεων της χοντα στην αμερικη κατι που αναγκασε τον harada,τοτε υπευθυνο εξελιξης της χοντα να αντιμετωπισει το προβλημα πηγαινοντας ο ιδιος στην αμερικη…
Εκει συζητησε με τους ιθυνοντες της τοπικης αντιπροσωπειας οι οποιοι ζητησαν μοτοσυκλεττες μεγαλυτερου κυβισμου…

Παραλληλα ο harada εμαθε από αξιοπιστη πηγη ότι η triumph ετοιμαζε 750αρι τρικυλινδρο,οποτε παρθηκε η αποφαση να την προλαβουν με ιδιου κυβισμου κινητηρα…
Η αποφαση περιελαμβανε τετρακυλινδρο εν σειρα μοτερ και καπως ετσι γεννηθηκε το cb 750 η πρωτη μοτοσυκλεττα που εφερε τον τιτλο superbike και θεωρειται μια από τις σημαντικοτερες μοτοσυκλεττες που κατασκευαστηκαν ποτε…

Παρουσιαστηκε στην εκθεση του τοκιο το 1968 και τα σχολια του τυπου ηταν διθυραμβικα…
Δημιουργηθηκαν ορισμενα αγωνιστικα cb στηριζομενα πανω στο μοντελο παραγωγης κι ετρεξαν στην γαλλια κερδιζοντας μαλιστα και το θρυλικο 24ωρο το λε μαν…
Ολως περιεργως η χοντα δεν ειχε στα σχεδια της την κατασκευη αγωνιστικης μοτοσυκλεττας στα προτυπα του cb 750 ,αλλα ο τοτε service manager της χοντα αμερικης επεμεινε σθεναρα στην κατασκευη αγωνιστικου που θα λαμβανε μερος στον επισης θρυλικο αγωνα 200 μιλιων της Daytona…

Το ορθο σκεπτικο του ηταν το γνωστο “win on sunday,sell on Monday” με τη παραλληλα λογικη σκεψη ότι στανταρ θα εφτιαχναν ιδιωτες αγωνιστικες cb οι οποιες όμως δεν θα κερδιζαν…το συμβουλιο της χοντα δεχθηκε μετα από πολλες πιεσεις και συζητησεις να προχωρησει στην κινηση…
Εστησε λοιπον,σε ελαχιστο χρονο, 4 μονο αγωνιστικα cb 750 για τον αγωνα του 1970…3 θα τα οδηγουσαν αγγλοι και ένα η προσωπικη επιλογη του Hansen ο dick “bugsy” mann τρεις φορες δευτεραγωνιστης του αγωνα και εθνικος πρωταθλητης ama…
στα δοκιμαστικα υπηρξαν πολλα προβληματα με κυριοτερο την διαστολη των καρτερ μαγνησιου από την υπερθερμανση κατι που θα οδηγουσε σε καταστροφη των κινητηρων…επιτοπου ενημερωθηκε ενας τοπικος dealer και εφερε τρια νορμαλ μοτερ πανω στα καρτερ των οποιων στηθηκαν τα μοτερ με τα αργοστασιακ αγωνιστικα εντοσθια…

στη συνεχεια διαπιστωθηκε ένα ακομη προβλημα με ρεταρισματα στις ψηλες κατι που ανακαλυψε ο χανσεν ότι οφειλοταν στην φθορα του από σκληρο καουτσουκ τεντωτηρα καδενας…τον αντικατεστηκε με έναν από cb 450 και ενημερωσε και τις τρεις αγγλικες ομαδες για το προβλημα,οι οποιες όμως δεν του εδωσαν σημασια…
εκκινηση…ο mann εκτινασεται από την τεταρτη θεση του γκριντ και μεχρι την πρωτη στροφη εχει κανει 50 μετρα διαφορα από τον επερχομενο δευτερο…
στην συνεχεια του αγωνα τα αγγλικα cb εγκατελειψαν τα bsa triumph και harley ειχαν προβληματα υπερθερμανσης,αλλα και ο mann ειχε προβληματα…ειχε κανει μεγαλη διαφορα βεβαια από τον ρομερο με το triumph ,αλλα μετα από οδηγιες του πανεξυπνου Hansen ώστε να μην πιεσει το μοτερ καταφερε να τερματισει πρωτος με τρεις κυλινδρους εν λειτουργια και περιπου ένα φλυτζανι λαδι στα καρτερ της… με το που περασε την γραμμη του τερματισμου εμεινε…

η συγκεκριμενη νικη θεωρειται η σημαντικοτερη νικη που εκανε ποτε μοτοσυκλεττα στην ιστορια των αγωνων…
μετα από αυτή οι παραγγελιες της μοτοσυκλεττας εφτασαν δυσθεωρητα υψη…η χοντα ειχε πλανο ετησιας παραγωγης 1500 κομματιων,νουμερο που εγινε μηνιαιο μετα τον αγωνα…
αυτος ηταν και ο λογος που η χοντα αναγκαστηκε να αλλαξει τον τροπο χυτευσης των καρτερ,μια και δεν ηθελε να επενδυσει από την αρχη στην απαραιτητη τεχνολογια,μια και δεν θεωρουσε ότι το μηχανακι θα ειχε τετοια αποδοχη…
μετα τον αγωνα οι δυο εναπομεινασες αγγλικες πηγαν γαλλια ετσι ώστε να μετατραπουν σε endurance ,η τριτη ειχε καταστραφει ολοσχερως από φωτια και η μοτουσκλεττα του mann μπηκε στην αποθηκη..

η χοντα δεν ηξερε τοτε την μελλοντικη αξια του μοντελους οποτε δεν εδωσε σημασια στην τυχη των μοτοσυκλεττων με αποτελεσμα την εξαφανιση ολων…
για χρονια εψαχναν γνωστες στις δυο ηπειρους ,ευρωπη και αμερικη,προσπαθωντας να μαθουν ,ματαιως, την τυχη των μοτοσυκλεττων…
ακριβως 30 χρονια μετα τον αγωνα οι επιμονες προσπαθειες οδηγησαν σε ένα προαστιο του παρισιου σε ένα τοπικο φανοποιειο αυτοκινητων 2 ατομων…
το 1965 5 χρονια μετα τον αγωνα της Daytona το παραπανω φανοποιειο αυτοκινητων ειχε αναλαβει να κανει καποιες δουλειες για έναν αντιπροσωπο χοντα του παρισιου,ο οποιος
εχοντας ελλειψη σε μετρητα «πληρωσε» δινοτας στον φανοποιο μια παλια αγωνιστικη μοτοσυκλεττα…

στην διαρκεια των προσεχων 25 ετων ο φανοποιος ανακατασκευαε με μερακι και υπομονη αυτή την παλια αγωνιστικη φερνοντας την στην αρχικη της μορφη,μια και δεν της ελειπε κανενα πρωτοτυπο ανταλλακτικο…
δημιουργηθηκε ένα τιμ από εμπειρογνωμονες που περιελαμβαναν τους ακομη ζωντανους Hansen,τους δυο μηχανικους της ομαδας του mann από τον αγωνα της Daytona και ορισμενους ακομη που ηταν οι μονοι εν ζωη που μπορουσαν να κρινουν την αυθεντικοτητα της μοτοσυκλεττας…
μοτοσυκλεττα η οποια τελικα ηταν η μια και μοναδικη εναπομεινασα στον πλανητη γη,

FACTORY CB 750 RACING TYPE...



Δεν υπάρχουν σχόλια: