Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Διάβασα μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στο facebook..

απο τον γνωστό Αντώνη Κόλλια και την μεταφέρω εδώ μια και δεν έχω άλλο τρόπο share.

Αφορμή αυτή η φωτό:


Antonis Kollias . Ο πολιτισμός! Αυτό που έλλειπε από την μοτοσυκλέτα του 20ού αίώνα. Το ωραίο είναι ότι στην Ευρώπη, οι άνθρωποι στην καινούργια Τράϊομφ σε καρμπυρατέρ, ψεκασμούς, έμβολα, όργανα, αναφλέξεις, φρένα, πηρούνια και ένα σωρό άλλα παρελκόμενα έχουν διαλέξει... ιαπωνικά! Για νάχουν, προφανώς, το κεφάλι τους ήσυχο.


Elias Christeas Μην το...παρατραβαμε με τον κακως εννουμενο ασιατικο πολιτισμο...Μοναδικο συν η αξιοπιστια, αλλα παει ο χαρακτηρας... Ποιος δεν αναπολει να οδηγησει μια Duco 900, Laverda 750, Boneville..Mη ξεχναμε και τον ορο enthusiast, που δεν υπαρχει στα...ελληνικα...

Antonis Kollias ΛΑΘΟΣ!!! ΑΔΕΛΦΕ Ηλία νομίζω ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν αναπολεί να οδηγήσει ούτε... ΛΑΒΕΡΝΤΑ 750 αλλά ΟΥΤΕ και... ΝΤΟΥΚΑΤΙ 750 ή 900. ΤΡΑΓΙΚΕΣ μοτοσυκλέτες και οι δύο. Τις έχω ζήσει. Ωραίο στύλ, αναμφιβολα αλλά μέχρι εκεί! Αντίθετα, οι ιαπωνικές ΔΕΝ επιβλήθηκαν για την (μέτρια) αξιοπιστία τους, αλλά για την ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ τεχνολογία τους , την όμορφη γραμμή τους, τις επιδόσεις τους, την ποιότητα κατασκευής, την φιλικότητα στον οδηγό και την προσιτή τιμή. Η ΜΠΟΝΝΕΒΙΛΛ είναι άλλη περίπτωση! Είναι ΑΠΛΑ, μία μοτοσυκλέτα ΚΟΡΥΦΑΙΑ κι ας έχει αρχαίο μοτέρ. !
  
Antonis Kollias  Και την ΛΑΒΕΡΝΤΑ 750 SF αλλά και την ΝΤΟΥΚΑΤΙ 750 GT, τις έχω και τις δύο ζήσει και έχω άποψη. Πιθανόν λανθασμένη, αλλά έχω. Τώρα, το ότι βραχυκύκλωνε η Ντουκάτι μπουζί στην κίνηση της Αθήνας του... 73, με τρείς διαφορετικούς οδηγούς (τα ονόματα γνωστά σου, Ηλία) έ, δεν ήταν και... τίποτε! Είχε άλλα που μας χάλαγαν την διάθεση για την ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ που είχαμε κάνει.Η ΝΤΟΥΚΑΤΙ έσβηνε, ξαφνικά στο φανάρι και άντε τώρα να ξαναβάλεις εμπρός, ιδίως άν ήταν ζεστή. Επίσης, δεν θέλω να αναφερθώ στην μηχανική αξιοπιστία της (π.χ. οδηγοί ή μονά και ΜΑΛΑΚΑ ελατήρια βαλβίδων) ή στις επιδόσεις της ή στα πίσω αμορτισέρ της. Ούτε στην ποιότητα κατασκευής και στον εξοπλισμό, ούτε στα ηλεκτρικά της, όταν -π.χ. - από το 1965 κυκλοφορεί η ΧΟΝΤΑ СB 450. Συμφωνώ απόλυτα με τα περί καλεμιών. Αλλά η ΑΙΤΙΑ υπήρχε. Η άγνοια των μηχανικών μας, τότε, μάλλον η αφορμή πρέπει να ήταν. Για τον συμπλέκτη δεν έχω πεί κάτι; Έχω πεί; Όχι, δεν θα πώ! 

Antonis Kollias Και τώρα... ΛΑΒΕΡΝΤΑ!!! Έ, λοιπόν, δεν θα σας πώ ΤΙΠΟΤΕ για την SF 750. Απλά, την βαθμολογώ χειρότερα από την GT 750. Αναφέρθηκα στην Ντουκάτι, διότι από τις δύο, είναι αυτή που σήμερα θα ήθελα να ΕΙΧΑ! Άλλωστε, τώρα, ΞΕΡΟΜΕ να ΛΥΣΟΜΕ όλα τα προβλήματά της και το κυριότερο - δεν τις κυκλοφορούμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, όπως τότε. Η Λάβερντα που είναι σημαντικά βελτιωμένη είναι η 3κύλινδρη 1000, ιδίως η 2η σειρά, μετά το ταμπούρο. Ίσως, η πιό στυλάτη μοτοσυκλέτα της εποχής μαζί με την Ζ1 900 και την CB 750. Το 1974 είχα επισκεφθεί με δική μου πρωτοβουλία τα εργοστάσια Ντουκάτι, Λάβερντα και Μπενέλλι. Είχα δεί πολλά πράγματα και αμέσως κατάλαβα γιατί υπήρχαν οι τόσες ατέλειες και στις τρείς μάρκες.

Elias Christeas Για ευρωπαικά...εβρισκες μπουζί...για.. γιαπωνεζικα; Και εν πασει περιπτωσει δεν γουσταρω την ασιατικη κουλτουρα της μηχανοκινησης... Στα διλημματα Ducati-Honda, BMW- Yamaha, Lotus-Mazda, Porsche-Nissan κλπ ακομη και στα παπια Piaggio-Suzokawamaha, στα καθημερινα ΙΧ VW Golf- Toyota...Corolla κλπ ψηφιζω και επιλεγω 1 σε όλα...Και για λογους Ευρωπαικους- εθνικους και για θεμα τεχνολογιας και για θεμα κουλτουρας....Ξεψαρωσαν οι ασιατες και καβαλησαν γενικά...σε ολους τους τομεις....Αντε....λιγο ακομα να αγοραζουμε YingLang 750 SLBCTX Turbo.... Κοντολογης: Να τιμάμε την ευρωπαική μας παράδοση...Οχι απο υποχρεωση, δίοτι το αξιζει! Αν συνεχισουμε ετσι, μαντεψτε σε μερικα χρονια την εικονα, το μελλον της Ευρωπης, των παιδίων των νέων γενιων που θα μεταναστευουν στη Κινα, τη Μαλαισια. την Ταυλανδη....

Antonis Kollias Βρε ΗΛΙΑ τι λές; Τα μπουζί είναι ΙΔΙΑ για όλες τις μοτό του κόσμου!!! Όσο για το κράτημα ιαπωνικών ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ... ΕΝΤΕΛΩΣ. Ναι, η Χόντα 450 δεν ήταν πρότυπο. Έλα, όμως που στη Ριτσώνα ο ΓΚΟΥΝΤΟΥΦΑΣ, με το που την πρωτοοδήγησε τους τρέλανε όλους με χρόνο- ρεκόρ!!!! Όπως και στο Τατόϊ της βροχής, με την ίδια μοτοσυκλέτα!!!!! Ναι, η 3κύλινδρη Καβασάκι 500 Η1 ΔΕΝ ήταν το πρότυπο. Έλα όμως που ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΦΛΑΜΗΣ, στην ΚΕΡΚΥΡΑ του 70(;) οδηγώντας μία τέτοια ΒΟΛΤΑΣ (και μάλλον με τα δικά της πίσω αμορτισέρ) ήταν εμπρός από ΟΛΟΥΣ!!!!! Και αναφέρομαι στους ξένους με μοτοσυκλέτες γκράν πρι της εποχής, όπως π.χ. οι ΛΙΝΤΟ με το τεράστιο... 4πλό ταμπούρο Φοντάνα, κλπ, κλπ. και τα αμορτισέρ - πηρούνια Τσεριάνι - Μαρτζόκι. Κανείς δεν μπορούσε να τον πιάσει! Ούτε στις στροφές ούτε στα φρένα κι ας μην είναι πρότυπο τα φρένα της Η1.Εγκατέλειψε, όμως, όταν άρχισε να ξεβιδώνεται το ρομπινέτο της βενζίνης!!! Δεν θα αναφερθώ στον ΦΩΤΗ ΛΕΚΚΑ και σε άλλους μετά με την Η1 500 στους ελληνικούς αγώνες! Όποιος τόχει πάει γρήγορα!!!!

Antonis Kollias ΗΛΙΑ, οι 2κύλινδρες Καβασάκι 250/350 (Α1&Α7) που αναφέρεις δεν είχαν ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα κρατήματος, αναφορικά με τον σκελετό και τα φρένα! Είχα την 250 και σε βεβαιώ ότι είχε ΠΟΛΥ καλύτερα φρένα από τις πιο πολλές ευρωπαϊκές και αμερικάνικες της εποχής (ταμπούρα)..... Ισάξια δε ΕΝΟΣ ταμπούρου της Μπουλτάκο, της Κομμάντο και Τράϊομφ/ΒΣΑ. Και όταν αγόρασα μετά την Σουζούκι 250 είχε ίσως, λίγο καλύτερα ταμπούρα..... Στα δε ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ μέχρι το 1969 όλοι, σχεδόν, έτρεχαν με ταμπούρα..... Ευρωπαίοι, Ασιάτες, Αδερφές, Καμπούρηδες, ΟΛΟΙ! ....Δεν καταλαβαίνω ΠΟΥ είναι το πρόβλημα;;;;; Aυτοί, πάντως, ΔΕΝ EIXAN!!! Κι όταν έβαλαν δίσκους στα μοντέλα παραγωγής, οι γιαπωνέζικες μοτό βρέθηκαν και πάλι μπροστά (δυστυχώς) από τα ευρωπαϊκά συστήματα..... Να σου θυμίσω ότι τα Μπρέμπο του 70 ήταν... σειράς, λίγο καλύτερα ήταν τα Γκριμέκα και τα ΑΤΕ... Και η 6κύλινδρη Χόντα 1000 ήταν, αν θυμάμαι καλά η πρώτη στον ΚΟΣΜΟ με αεριζόμενα δισκόφρενα!!!! Αλλά τότε, οι Ιάπωνες, ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ - ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ όχι απλά κοιτούσαν τον ανταγωνισμό κατάματα, αλλά είχαν φύγει εμπρός. Αυτά είναι ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ...... ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ - ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ!!!

Antonis Kollias Στα ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ, από το 1959 που άρχισαν δειλά - δειλά να συμμετέχουν, ακολούθησαν 100% ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΗ! Είτε μας αρέσει - είτε όχι!!!! Και πολύ ΝΩΡΙΣ άρχισαν να κερδίζουν τα πάντα !!!! Νομίζω ότι δεν θα είχαμε δεί ποτέ κινητήρες 50κ.εκ. 2κύλινδρους με... 2ΕΕΚ και..... 8 βαλβίδες ή κιβώτια με... 22 ταχύτητες (!) αν δεν ήταν αυτοί...... Ούτε 5κύλινδρους κινητήρες 125κ.εκ., ούτε 4κύλινδρους V4 υδρόψυκτους 2χρονους 125/250 κ.εκ. το 1965-66, ούτε 6κύλινδρους εν σειρά 250 κ.εκ. θα είχαμε δεί..... Κι αν δεν επενέβαινε η ΦΙΜ το 1967 να παγώσει την τεχνολογία, κανείς δεν ξέρει που θα είμαστε τώρα..... Σήμερα, όπου εμφανίζονται σε κλασικές συγκεντρώσεις τέτοιες μοτοσυκλέτες, μαζεύονται από όλα τα μέρη του κόσμου, όσοι μπορούν, μόνο και μόνο για να τις ακούσουν να δουλεύουν 4-5 λεπτά!!!!! Διότι είναι ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΑ κομμάτια της ΙΣΤΟΡΙΑΣ της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ!!!!! Όπως και η ΝR 500 και NR750 της Χόντα..... Μπορεί να απέτυχαν αλλά ήταν σοφή ΙΔΕΑ!!!! Και εδώ ΔΕΝ υπάρχει "δεν μου αρέσει" !!!! ΕΔΩ, δεν είμαστε οπαδοί ποδοσφαιρικών ομάδων!!!!! ΕΔΩ, το ελάχιστο που μπορούμε να κάνομε είναι ΥΠΟΚΛΙΣΗ!!! Με ΣΕΒΑΣΜΟ στους ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ..... Απ΄ όποια χώρα κι αν προέρχονται!!!!

Antonis Kollias ΑΔΕΡΦΕ ΗΛΙΑ!!!!! Εν πάσει περιπτώσει, ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ, από το 1975 και μετά (με πρώτη την Σουζούκι Βάνκελ RE 5) και μετά με τις σειρές GS, οι Ιάπωνες φεύγουν μπροστά σε ότι αφορά κράτημα και φρένα. Οι σκελετοί τους γίνονται πρότυπα για όλους, ειδικά από το 1983 με τον πρώτο αλουμινένιο ! Μας αρέσει - δεν μας αρέσει ! Σε σημείο μάλιστα που η BMW τους ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ χωρίς καμμιά αναστολή και καλά κάνει!!!! Η σειρά Κ που είχες ΗΛΙΑ, είναι επηρεασμένη στον σκελετό και κινητήρα από την σειρά GS της Σουζούκι και μετά οι ψευτοεντούρο G/S έχουν αντιγράψει στην εμφάνιση την μονοκύλινδρη Σουζούκι.... DR BIG !!!! Στις δε Σούπερμπάϊκ οι Γερμανοί αναγκάζονται να κατασκευάσουν μοτοσυκλέτα ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ των ιαπωνικών! Εγώ φταίω ή εσύ, βρέ ΗΛΙΑ; Αυτοί το κάνανε !!! Άντε Τα Σέβη μου σε όλους διότι κουράστηκα!

Τα σχόλια σας κύριοι.      
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: