Τετάρτη, 6 Μαΐου 2015

Restore or Customize?

Συχνά πυκνά πέφτει η ερώτηση, να κανω restoring ή customizing στο μηχανακι που βρηκα; Κατα κανονα ειμαι πιο πολυ του restoring, αλλα πρωτιστα εξαρταται απ το μηχανακι. Ασφαλως και θα έγδερνα με νυχοκοπτη καποιον που θελει να κανει customizing σε Vincent Black, το ιδιο ομως και θα γελουσα στα μουτρα οποιου φοβαται οτι αν καστομαρεις ενα Bol'd'Or, ένα CB750k, ένα GPz ή ένα ΧΤ θα χαλάσεις ένα κλασσικό μηχανάκι.
Σοβαρευτείτε λίγο κύριοι, ή μαλλον χάστε την ψευτοσοβαρότητα. Αυτά τα μηχανάκια κυκλοφόρησαν κατά χιλιάδες. Ισως οχι στην Ελλαδα, αλλα στον υπολοιπο πλανητη ναι. Δεν ειναι προστατευομενα ειδη. Μη νιωθετε τοσο self - important, δεν κανει. Αλλαξε καποιος οργανα ή καπακια σε SR400 και χέστηκε η Φατμε στο γενί τζαμί. Τα μηχανακια που ειναι μουσειακα, που ειναι προστατευομενα ειδη, ειναι εξαιρετικα ελαχιστα. Ειναι ενα πολυ μικρο ποσοστο των συνολικων μοτοσυκλετων που κυκλοφορουν. Προσφατα ακουσα ακομα και για Virago οτι ειναι αμαρτια να το χαλασεις και μου σηκωθηκε η πετσα ποντους τρεις. Ειναι κριμα να χαλασεις το Βιραγκο;;; Σοβαρα τωρα; Για να κρατησεις παντα την κλασσικη διαχρονικη του ομορφια;
Παμε κι ενα βήμα παραπερα. Αυτο που δεν καταλαβαινουν πολλοι ειναι οτι ο κατασκευαστης οταν φτιαχνει ενα μηχανακι, το φτιαχνει με συγκεκριμενα κριτηρια. Κριτηρια κοστους. Δε μπορει να βαλει οτι καλυτερο και να παει η τιμη στα ουρανια. Κριτηρια γουστου - θελει να αρεσει σε πολυ κοσμο, οχι σε 5 ατομα - ασχετα τι πετυχαινει. Κριτηρια σωματοτυπου - θελει κατα κανονα να μπορουν να το οδηγησουν πολλοι αναβατες. Αυτο λοιπον το μηχανακι ειναι αποτελεσμα της ιδεας ενος ανθρωπου, η ακομα χειροτερα μιας επιτροπης ανθρωπων για το πως πρεπει να ειναι το μηχανακι Σου.
Απο ποτε ειναι αυτο πιο σημαντικο απο τη δικη σου αποψη για το πως πρεπει να ειναι; Κι αν το κανεις εσυ οπως σου αρεσει υπαρχουν και δεκα επιτροπες που σου βαζουν χερι γιατι δεν το αφησες οπως το ηθελε ο αλλος, χωρις να καταλαβαινουν καν την υποκειμενικοτητα του πραγματος. Και μαζευονται 50 ατομα και βαζουν μια σφραγιδα που λεει οτι το μηχανακι ειναι ετσι που το εφτιαξε ο αλλος, οχι ετσι που θ αρεσε σε σενα. Φυσικα υπαρχουν και παραμετροι, δεν ειναι απλο πραγμα να πιασεις ενα εξαιρετικο racer του παρελθοντος και να το καστομαρεις. Δεν παιρνεις Benelli και να του βαλεις upside down γιατι και για μενα εισαι ιεροσυλος - αν γουσταρεις βεβαια δικο σου ειναι το μηχανακι σου και χαλαλι σου και δεν στα πρηζω - αλλα δεν κερδιζεις και τιποτα... μαλλον χανεις.
Το κολπο ειναι τελικα πως οτι και να πιστευεις, υπάρχουν πολλοι Παπες, μην προσθέτετε...

1 σχόλιο:

GeoKan είπε...

Αϊ γεια σου ρε Λύκε, συμφωνούμε απόλυτα!
Και για να στηρίξω περισσότερο αυτή την άποψη, ρίξε ένα βλέφαρο στο "Σάββα:
https://www.flickr.com/photos/100820094@N06/sets/72157650384147892/

Έχω και link για αναλυτικό άρθρο αν σε ενδιαφέρει:
http://geokan.tumblr.com/post/108769840882/back-in-black-vol-26-suzuki-sv-650r-el-greco